tisdag 17 augusti 2010

Dagen vi nästan gick isär.

Ah just det, tänkte att ni kanske ville veta?
Inspiration och kreativitet hade ett krismöte med mig, där de vänligt men bestämt informerade om att de tänkte göra slut på förhållandet med mig, om jag inte gjorde något drastiskt för att komma vidare i cykeln vi kallar livet.

Jag tvekade en liten sekund; tänkte att det skulle kunna vara ganska skönt att bli av med dem, för de kan minsann vara ganska så påfrestande emellanåt. Men så bestämde jag mig för att iallafall tänka lite på det en stund; jag menar man kan ju inte döda ett livslångt förhållande bara sådär på en sekund.

Efter en liten stund slog det mig att jag ska göra en ny blogg! Jo minsann, en sån där där man stoppar in en bild om dagen varenda eviga dag i ett år, en sån. Utan någon som helst mer eftertanke tog jag inspiration och kreativitet i varsin hand och skapade den.

Sen satt vi där, hand i hand, och stirrade på skärmen som gapade svart.

"Jaha, nu då?"

Att skapa den var ju inget svårt alls, nu gällde det bara att fylla den med något. Varje dag. OJ.
Det verkar som att temat kommer att bli vardag, svartvitt, bländare 2.8 vid 35mm.

Kika in om du vill:

http://2xk365.blogspot.com/

Inga kommentarer: