onsdag 29 juli 2009

090729

Följ min blogg med bloglovin

På något som skulle kunna kallas allmän begäran, finns jag nu att beskåda och följa på bloglovin'. (Räknas det som "allmän begäran" när det handlar om en människa? Ja, jag vet inte, men nu är det gjort.)

Jag kände det i morse. Jag känner det nu, såhär på kvällskvisten. Att snart är hösten på intågande. Jag gillar det. Det här med struktur och ordning på tillvaron, jag hatar att vara en sån, men jag tycker det är skönt.
Och luften blir sådär hög och klar. Färgerna flödar, solen kryper allt längre ner på himlen, filtar och stearinljus åker fram från sina gömmor.

Vi åkte och fiskade idag. Norrlänningens lite smått tjurskalliga inställning till fisket ändrades efter 4 abborrar, även om de var alldeles för små för att tjäna till middag. Barnen visade sig vara storfiskare även de, kul!

Inga kommentarer: