lördag 3 januari 2009

undrar.

Om jag har ett barn, som inte är mitt, men som spenderar den största delen av sin vakna tid hos mig, förväntas jag då uppfostra det barnet?
En normal dag kan, för detta barn, se ut så här:

Vaknar hemma, går till frita/skolan.
Spenderar dagen i skolan, eventuellt en stund på frita.
Kommer hit, är här tills det ska hem och äta
Äter hemma, kommer tillbaka hit, kollar Bolibompa, går hem för att sova.

Det krävs ju knappast några avancerade diagram för att räkna ut hur mycket tid hon spenderar hemma, kontra tiden hon spenderar här och i skolan.

Jag har inte tidigare tänkt på det, men nu funderar jag på hur mycket ansvar som förväntas av mig i hennes uppfostran eller vad man väljer att kalla det. Det gör mig inte speciellt mycket, tvärtom är jag glad att de är här, så att det inte är min dotter som bara kommer hem och vänder vid måltiderna.

Kanske ska ha kvartsamtal med föräldrarna för att komma fram till en bra lösning?...

Besynnerligt det där.

Inga kommentarer: