fredag 6 februari 2009

Tänk om jag har dödat?

Jag tröttnade på musiken jag har i bilen och brände en skiva innan avfärd till jobbet idag. Hela vägen dit gick det alldeles jättebra, det kom ljud, och allt var i sin ordning.
På vägen hem däremot, hakade den upp sig. På sista låten. Den bästa låten, den jag inte har hört på jättelänge. Just den ville inte alls bli spelad, bara en enstaka ton då och då.
Till slut surnade jag ihop, tryckte ut skivan från spelaren och kastade ut den genom passagerarfönstret. Jävlar vad den flög.

Nu har jag ångest. Tänk om den fick sån fart att den skar halsen av ett stackars rådjur som oskyldigt stod och skrapade fram föda under snön vid vägkanten? Tänk om det blir stora rubriker i den lokala tidningen imorgon, om "en ny våg djurplågare som använder brutala medel för att skära halsen av djuren"?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Risken att dö i en flygkrasch är 1 på 4,2 miljoner. Att dö av en flygande CD-skiva i Rejmyreskogen är nog liten risk...Men jag vet ju inte hurdan otur du brukar ha....

Anonym sa...

Att dö av att halka i en hundskit är 3 på 10...så aaa, risken finns...

HAHAHAHAH!!!

Karin sa...

Ann-Sofie: Tack, nu känns det mycket bättre.

Puman: Tack så himla mycket, nu är jag uppriven igen...