torsdag 23 april 2009

Har oljat in min hylla.

Så där ja.
Nu är hyllskrället inhandlat, oljat och ihopskruvat. Fröna har åkt ner i jorden, och om det blir något av dom återstår att se.
Några av dom ville ha "mullhaltig", andra "mullrik" och ytterligare en annan "kalkhaltig" jord. Ingen av dem fick vad de vill, de får nöja sig med samma sort rakt av, för det är ungefär den behandlingen de har att vänta, om de nu behagar titta upp.

Vad är skillnaden på "mullrik" och "mullhaltig" för övrigt? Finns det några procentsatser att gå efter, eller kör man på känn, ungefär som kocken när den saltar och kryddar?
Jag ställs inför samma dilemma på jobbet när det vankas tre-kaffe: Någon vill ha en svälj, en annan en halv kopp och den tredje några droppar. Ingen vet dock riktigt de rätta måtten där, så där har jag ryggen fri.

Nu undrar jag varför jag hade så förskräckligt bråttom med att få ihop hyllan, som för övrigt är av den enklaste lagersort. Det går ju inte att ställa ut några odlingar på den innan de har kommit upp, då dör de ju på tre minuter i stekande sol och söderläge.
Åh, denna väntan!!! Det är ju värre än julafton.

Inga kommentarer: