onsdag 15 april 2009

Jag och mina bilar

Om sammanhang önskas, läs nedanstående inlägg först.
Jag kom att minnas att jag fick en annan radiostyrd bil, en polisbil, året innan den som gick till demontering.
Lite besviken blev jag allt, då jag insåg att den hade en sån där sladd mellan kontrollen och bilen, vilket omöjliggjorde ett passivt stillasittande medan jag körde; Nu blev jag ju tvungen att svansa efter bilhelvetet. Men väluppfostrad som jag var på den tiden, tackade jag artigt och såg glad ut.

Just den här julen utspelade sig hos min faster och farbror. De hade, förutom det, för mig, gigantiska akvariet, två hundar av rasen Collie. På golvet låg, som sig bör med tanke på årtiondet, heltäckningsmattor.

Collie = Päls. Mycket päls.
Heltäckningsmatta = Djungel av päls som undkommit dammsugaren.

Jag tror det tog ungefär 10 minuter innan hjulen på bilen var så fulla med hundhår att de inte orkade driva längre. Bra tänkt ni vuxna människor som var där.

Vad jag gjorde? Klippte av sladden och meckade isär bilen istället.

Inga kommentarer: