måndag 11 maj 2009

Frisk!

Provsvaren har kommit, och jag är frisk som en nötkärna, ur ett reumatiskt perspektiv iallafall. Det var väl trevligt att höra, jag hade som ingen lust att få något sånt just nu, det kan få vänta några år om det ens måste komma alls.

Kan även meddela att mitt adoptivbarn, gurkplantan verkar må toppen även den, så till den milda grad att det är dax att köpa längre blompinnar till den.
Eller vänta, behöver den pinnar? Den kanske kommer att vilja växa vågrätt sen? Fan vilken dålig förälder jag är, som inte vet hur mina skötebarn vill ha det...
Jomen, inte kan jag väl stötta upp något som, om jag har tur, kommer att bli 2 meter högt, eller långt, hur man nu ser på det. Näe, det här får vara en liggande sort, så var det med det.
Balkongen är klar, nu fattas bara grönska för att det ska bli ett riktigt trivsamt ställe att vara på. Me like.

7 kommentarer:

Anna sa...

Vad skönt gumman! Det måste kännas undebart att fått veta.

Mina jäkla växter som jag driver upp i mitt växthus vill sig inte. De möglar och ser inte alls ut att må bra.
KRAAAAAAAAAM

John och Jacks mamma sa...

Vad skönt att du är frisk !!

Och om jag inte minns fel så vill nog gurkan ha "blompinnar". Om det är slanggurka du odlar. Men vad fan, plantan kanske skiter i vilket och fixar gurkor till dig även liggande.

Karin sa...

Tack!
Basilikan och den kinesiska gräslöken hade fått mögel på sina pinnar idag, så nu får de vara utan mössa (plastpåse) så kanske det blir bättre.

Hmm.. Jag tror det är slanggurka jag har. Fan då. Får hitta på något till den att klättra på dårå..

puman sa...

Skönt att höra hjärtat att du är en nötkärna lik när det gäller hälsan:))

kraaaaaaam

Burgschki sa...

vad skönt!

jag odlar mest ogräs. man misslyckas så sällan då.

Maria sa...

Jag måste erkänna att jag inte hängt med i sjukdomshistorien, men vad SKÖNT att du är frisk iallafall!!

Jag har precis bloggat om belöningssystem och skamvrår, något jag verkligen INTE gillar.
Din åsikt?

Karin sa...

Burgschki: Jag trodde jag var en sån också, men så fick jag den här krabaten, och har nu inte så mycket att välja på... Än verkar det gå bra.

Maria: Jag kommenterade på ditt inlägg för att göra det hela lite mer begripligt.

Tack allihop, det är inget jag har gått omkring och tänkt så mycket på, men det känns skönt att det inte var något.