tisdag 9 december 2008

Böcker...

Har en läsa-bok-period nu igen. Hade en för en stund sedan, men den rann ut i sanden, mycket för att det blev en massa annat att styra med runtomkring, som att hångla upp sambo och såna saker. Men det kan man ju inte hålla på med hur mycket som helst, så nu sätter jag näsan i boken igen. Beställde idag:

Bitterfittan
Porr, horor och feminister
I Trygghetsnarkomanernas land.

Det borde stilla min hunger en stund. Medan jag väntar ska jag plöja igenom El Choco, och nyss avslutade jag Jenna Jameson's självbiografi; Att älska som en porrstjärna, en utlämnande och naken berättelse om hennes liv. Bra, intressant, tragisk och rolig. Det är alltid lätt att ha en åsikt om andras liv och leverne, allra helst för att klanka ner och nervärdera dessa, utan att låta dem komma till tals själva.
Jenna talar, inte bara för sig själv, utan för en hel bransch, eller industri om du så vill. Jag gillar att hon inte bara ser problemet i att porrindustrin i stort sett styrs av män, utan att hon även kämpar för att ändra på det. Bland mycket annat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bitterfittan har jag hört att den ska vara riktigt bra.Den kanske man kan få låna efter dig sen?

Karin sa...

Klart du får göra det!
Annars får du den innan jag läser den, tar med den till jobbet.