söndag 28 december 2008

Imorgon är det måndag...

Ännu en jobbhelg är över.
Det jobbigaste med att jobba helg är psyket som spökar: Enbart vetskapen om att medelsvensson är ledig och ligger under kudden och dreglar medan jag masar mig upp för att åka och jobba klockan sex en lördagmorgon gör att jag avskyr det. (Dagens längsta mening.)

Sen, när jag väl är där, så är det ganska skönt och rofyllt att jobba, det är en helt annan stämning på jobbet, iallafall bland personalen. Om våra boende märker så stor skillnad vet jag inte.

Min stora bonus kommer imorgon; för om det är så jobbigt att jobba helg, så är det nästan ingen ledighet som slår ledigheten som infaller måndagen efteråt, av precis samma anledning. Nu är det JAG som ligger och dreglar under kudden medan medelsvensson åker till sitt pisstråkiga jobb han hatar.
DET är skönt.

Imorgon är vi lediga båda två, barnen är hos sina respektive mamma och pappa. Jäj! Ska fira med att kliva runt i morgonrock hela dagen.

Inga kommentarer: