söndag 7 december 2008

Seg dag

En sån där typisk söndag är det idag. Tiden vill som inte flytta sig framåt. Det är egentligen en bra sak, eftersom det råkar infalla på min lediga helg. Men ändå, ju saktare tiden känns att gå, desto mer prestationsångest får jag över att jag inte fyller ut den med något vettigt..

Visst, vi har varit ute med grabbarna, de har cyklat, klättrat, lekt och grejat. Maten är lagad och uppäten, disken är diskad, golven är dammsugna, kaffet är klart.
Men det är ju såna där basic-grejer, saker som ska hända vare sig jag jobbar eller är ledig, vare sig det är söndag eller onsdag.
Tror jag vill ha ett avbrott, en kontrast till the everyday-life.. Men hur? Och vad?

Flytta, utomlands vore ju bäst, för att få någon effekt - Nej, det är för drastiskt. Dessutom skulle det kräva mer engagemang av mig än vad jag har lust att bidra med.

Köpa husvagn och ta en veckas semester - Nope, inte det heller. Känner inget större behov av att tränga ihop 5 pers i en låda på hjul och intala oss att "det HÄR är kul!!"

Skaffa fler barn - Nej, vi provar den med att inte ha någon mer småbarnstid att gå igenom, eftersom vi båda har den erfarenheten sen tidigare.

Byta jobb, plugga vidare, byta inriktning helt - Ja, kanske det.. Men jag har ju ingen aning om vad, så medan det mognar får jag helt enkelt bita i det sura, och fortsätta klura ut bättre sätt att få en, ändå ganska trevlig, söndag att gå.

Inga kommentarer: