måndag 15 december 2008

nu börjas det.

Verkligheten har kommit ifatt mig.

DET ÄR JU FÖR BÖVELEN JULAFTON NÄSTA VECKA!!

Mina försök att hålla mig undan och inte låta mig påverkas av omgivningen har verkligen lyckats, då jag inte ägnat en tanke åt den stundande högtiden. Det borde ju vara en bra sak, men nu får jag en släng av panik.

Maten är det första som far genom huvudet, föga förvånande för de flesta. Mat är gott, julmat är gottigare. Men det är ju lugnt, mamma står för den biten.
Nästa tanke är de där förbannade julklapparna folk förväntar sig att jag ska ge dom... Orkar inte vara kreativ och uppfinningsrik och komma på massa finurliga presenter till folk, inte ens till mina barn.

Jag ska ge dom massa tomma kartonger och andra förpackningar, en pensel, lite färg, och säga att i år får ni skapa era egna julklappar, spännande va??!!

Inga kommentarer: