fredag 6 mars 2009

Morgonpigg..

Det visade sig vara en engångsföreteelse, det där med att sova länge på morgonen, imorse var han vaken, pigg och glad vid halv sex-sex -som vanligt...

Efter att ha intagit grötfrukost, packat väskan han ska ha med till sin pappa i helgen, ritat en teckning, kollat Bolibompa och myst lite, är han nu i full färd med att åka skidor på vardagsrumsgolvet. Skidorna består av sulorna som han med stort tålamod pillat ur sina gummistövlar...

Jag blir inte klok på det, för när han har ett eget mål kan han ju koncentrera sig på utan större problem, men ber man honom göra något som han inte har tänkt sig just då, är det lögn i helvete att få honom att sitta stilla någon längre stund.
Nu när jag tittar på det i skrift är det kanske logiskt... Varför i helvete ska jag göra något jag inte är intresserad av?

Det kommer att bli en intressant och svettig höst... Fast å andra sidan kan det hända mycket under sommaren, vilket jag hoppas på, för hans skull.

Inga kommentarer: