måndag 9 mars 2009

Var är min energi?

Har just raderat ett alldeles för långt inlägg som handlade om att jag har slut på bränsle, drivkraft, ork och energi. Vart den tar vägen är lite oklart, men jag skulle tippa på lika delar jobbet och barnen, vilket ibland kan te sig som samma sak, förutom det faktum att jag förväntas vara professionell på det ena stället, vilket gör att jag emellanåt är alldeles för oprofessionell på det andra.
Jag känner mig inte tillräcklig helt enkelt, dels för att mina krav på mig själv inte vägs upp av vad jag utför, främst på jobbet, och dels för att jag vill vara på alldeles för många ställen på samma gång.

Till viss del handlar det om mig själv, och till viss del om brist på resurser i en hårt hållen kommunal budget, men det är skitsamma, jag måste hitta en väg att komma förbi den känslan, för den äter upp mig, och i längden folket i min omgivning då den gör mig till en tjurskallig folkilsken rabiat individ som jag inte alls trivs med att vara.

Vet inte om det är sviterna efter en jobbhelg eller något annat som gör att jag inte har ett skit att tillföra här heller.
Ska ta reda på det under morgondagen, som landar i facket "ledig tisdag".

Inga kommentarer: